OVER ONS

De juiste toon voor diensten, producten en evenementen

Boeiende teksten, aanstekelijk geschreven en tegelijk niet om de hete brij heen draaiend, laat je optekenen door het in Toscane woonachtige schrijversstel Jutha Bakker en Steven Bodeving. Poppodia en -festivals, (online) magazines, horeca en detailhandel, webshops en reclamebedrijven, tour operators en fabrikanten, ze schakelen het creatieve duo graag in. Of het nu een aankondiging van een headliner of de lancering van een onderbroekenlijn betreft.

Op precies de toon die ondernemers zoeken, worden potentiële afnemers geïnspireerd. Joviaal in de entertainmentwereld, SEO-technisch slim op het digitale speelveld, vriendelijk en informatief in de reisbranche.

Behalve een hoge score in de zoekmachines moet een tekst enthousiasme over een product, dienst of evenement aanwakkeren, maar ook lekker weglezen. Dat laatste wordt nog wel eens vergeten: aan de andere kant van het scherm zit de consument en die wordt niet wild van een overmaat aan clichés, quasi-interessant gedoe met Engelse termen of te veel onnodige details.

Taal mag vernieuwd worden, doch graag op smaakvolle wijze en met kennis van de (ongeschreven) wetten. En foutloos: menukaarten, productomschrijvingen, blogs, het zijn nog steeds te vaak tekstuele rampen waar leestekens geen bestaansrecht hebben, uit de losse pols met onnodige spaties gesmeten wordt en d-tjes en t-tjes uit een grabbelton komen.

Met liefde voor de Nederlandse taal, een scherp gevoel voor associatie, de nadruk op authenticiteit en een welgemikte dosis humor komt een tekst tot leven. En dus ook datgene waarover geschreven wordt. Een marktkoopman kan van alles roepen, maar zonder de juiste woorden blijft het stil rondom zijn kraam.

Gebruik ons contactformulier om te informeren naar onze tarieven of een afspraak te maken voor een skypegesprek.

Jutha Bakker (1982) studeerde HBO Culturele en Maatschappelijke Vorming, werkte jarenlang als artist manager en communicatieadviseur en fotografeerde de groten der aarde, bekijk hier haar concertfoto’s. Het leven in een Haarlems appartement ter grootte van een postzegel verruilde Jutha voor een boerenlandhuis in Toscane, waar haar eigen bibliotheek is ingericht voor haar indrukwekkende thrillerverzameling. Haar schrijf- en netwerk leidden al snel tot contact met diverse opdrachtgevers.

Steven Bodeving (1975) groeide op in de omgeving van Alkmaar en ontdekte zijn schrijfhelden in Remco Campert, Godfried Bomans, Kees van Kooten en Wim de Bie. Later kwamen Menno Pot en Michel van Egmond daarbij. De beoogde carrière als muzikant strandde, maar hij is trots op het lawaairockalbum dat hij componeerde (beluister het hier). Na diverse banen in de muziekwereld en een lappendeken van een cv waarbij de c voor chaos en de v voor verdwalen staat is hij in 2019 met Jutha in Toscane beland. Ook een lappendeken, maar een stuk rustiger.

PALAZZO DELLE PAROLE

Vraag je je af waar de naam Palazzo delle Parole vandaan komt? Na onze inschrijving bij de Italiaanse Kamer van Koophandel zochten we een overkoepelende titel voor onze schrijfactiviteiten. Vele woordspelingen passeerden de revue, maar werden net zo snel weer terzijde geschoven. Tot een collega van ons met de suggestie Palazzo delle Parole op de proppen kwam, oftwel ‘het Woordenpaleis’. Hij wist zelf niet hoe toepasselijk het was. We wonen namelijk in Palazzo del Pero en woorden zijn zeg maar echt ons ding, dus alles kwam samen in deze naam.